Monday, January 31, 2005

Papa's Poem Corner Episode 11: Stand Ye Still Ye Fiends of Yams!

Considering the trip to Mexico that I am taking this weekend with my family, I figured this to be a perfect week to get a little foreign. Our first poem will be written in spanish.


Un Ano Supremo

El pedacito de queso me espera, me espera
Un vigilante constante que no respira, no respira.
Los ojos abiertos que me miran, me miran...
Una bala cheddarosa me disparan, me disparan.
¡El grito de mi páncreas es feroz!
La música de la gárgola en mi voz.
¡El ejército de los Pitufos Unidos ataca en la madrugada!
¡Guarde la salida de heces bien tapada!
El sonido de destrucción y dolor,
Semejante a la guerra entre yerno y suegra.
Me voy a buscar una mujer escocés.
No me importa que sea negra.


Our next poem is a haiku. It remains untitled.


Watermelon Joy!
Gimme some dat fried chicken
Now back to cotton.


Well, thanks again everyone. I am feeling very foreign this week indeed.
Love,
Papa

No comments: